Loosduinsekade 298, 2571 CC Den Haag

Eigen trainingsruimte
Ruim 60 jaar ervaring

Gewrichtspijn

Wat is gewrichtspijn? Klachten zoals spierpijn en gewrichtspijn komen regelmatig voor en kunnen voor lichamelijke ongemakken zorgen. De oorzaken die zorgen voor klachten in het gewricht kunnen heel uiteenlopend zijn. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan overbelasting, veroudering en/of slijtage van de gewrichten. Ook aandoeningen als artritis, reuma en reumatische artritis kunnen deze gewrichtsklachten veroorzaken. Deze klachten komen veel voor in handen, voeten, knieën, schouders of de ruggenwervels.

Wat zijn de oorzaken en symptomen?

Om er achter te komen waar je klachten vandaan komen, zullen we erachter moeten komen hoe en wanneer de klachten zijn begonnen. Daarnaast is het belangrijk om te weten: wanneer jij het meeste last hebt van de klachten? De meeste klachten komen voort uit: Overbelasting van de gewrichten, Artrose en Ontsteking in de gewrichten.

Het meest voorkomende symptoom van gewrichtsklachten is pijn. Vaak ontstaat de pijn wanneer u begint met bewegen (aanlooppijn), maar kan ook optreden bij langdurige of intensieve inspanning. De klachten en de ernst van uw klachten zijn grotendeels afhankelijk van de oorzaak.

Veel voorkomende symptomen:

• Zwelling en roodheid van het gewricht
  • Het gewricht kan warm aanvoelen
  • Nacht- of rustpijn, pijn die optreedt wanneer uw gewricht in rust is
  • Belastingspijn, pijn die ontstaan wanneer u uw gewricht belast.
  • Verlies van mobiliteit
  • Verlies van zelfredzaamheid
  • Stijfheid
  • Roodheid rond het aangedane gewricht

Wilt u een afspraak maken voor uw gewrichtspijn?

Neem contact met ons op om direct een afspraak te maken. U kunt ons bereiken door onderstaand formulier in te vullen. U kunt ook met ons contact opnemen via info@fysiotherapieloosduinsekade.nl of 070-3459212.

Loosduinsekade 298
2571 CC Den Haag